Zaterdag 25 januari jl. speelde Papaver de improvoorstelling ‘That’s Life’ in een bomvol Artiance theater. Het thema werd deze avond ingekleurd door de geimprpoviseerde spelvormen ‘de soap’ en ‘ de monoscene’.

De Soap

De Soap kreeg van het publiek de naam ‘De Bruidsuite’ en speelde zich af in Hotel De Jong, De Jong & De Jong. De bruidssuite (kamer 308) werd de centrale plaats en af en toe kregen we een kijkje in de lobby en de bar van dit familiebedrijf. Ieder familielid deed zijn best om de zaak draaiende te houden. Maar zoals in een echte soap speelde individuele belangen, anarchie en in het geheim genomen beslissingen de hoofdrol.

De vader wilde de zaak overdragen. Zijn broer en zijn dochter aasden op het eigenaarschap. Wat werkelijk niemand zag aankomen was dat plots de dochter overleed aan het Coronavirus. Ondertussen bereidde Chinese zakenpartners een vijhandelijke overname voor om het Hotel ‘Wajong, Wajong & Wajong’ te dopen. En natuurlijk waren er ook nog intriges broer ging er met schoonzus vandoor, na overigens eerst geproefd te hebben van wat personeelsleden, ook familie. Onwaarschijnlijk? Niet in een soap, niet bij improvisatietheater en eigenlijk ook niet in het echte leven. That’s Life!

De Monoscene

De monoscene speelt zich af in een studentenhuis, met verschillende karakters die hun best doen om er samen wat van te maken. Relaties ontstaan uit onverwachte hoek, hoop wordt teleurstelling, ergernissen bestaan en er hangt een sluiting van het studentenhuis boven het hoofd. Blaming en shaming zijn aan de orde van de dag, maar de drill instructor (student Fysiotherapie) zet iedereen weer aan het werk. En iedereen doet zijn best. Wat die man achter op dat podium deed, zullen we wel nooit weten.

De avond werd opgedragen aan voormalig voorzitter Walter Kers, die 6 januari jl. overleed.

Ook een gezellige avond uit?

Een avond impro-theater staat garant voor een leuke, bijzondere avond uit voor jong en oud. Voor de allerjongste speelt Papaver4Kids regelmatig kindervoorstellingen. In onze agenda zie je een overzicht van alle voorstellingen.

foto’s: Edwin Deken